Sam-e:
Jag har försökt o få ner så mycket på på papper
pappa han vet va ja tycker vill ba få henne nyckter
mamma din närvaro lyser upp som lycktor på natten
allt för snabbt tonar du bort
å nu har din son förlorat sitt hopp
har blivit lurad alla dagar som ja trott att d gått
(omi en motalik ema shof anik)
helt nere röd sprängda av sprit
kom hit låt mig hålla dig din mage blöder
snälla kan du inte kolla dig
det gick för långt o har gått ännu längre
din kropp säger stopp o du mår änu sämre
en i våras då du lova att aldrig dricka mer
men allt ja ser e tårar som torkat innan dom
nuddat marken allt ja har kvar e en bild
o allt ja vill ha e tillbax en till da
mamma ja vill inget annat
den tiden du satt på hem o sa att d va jag och min syrras fel
att du skäms o du kom ut som om inget hade hänt
jag har tänkt o fattat att du inte vill ha hjälp
Ref:
Jag känner mig svag (svag) halv (halv)
kall som det aldrig fanns nån där
som d aldrig fanns nån där
om man undrar finns d nått kvar
o jag vill ba vända om du e den ända kom
men d känns som d aldrig fanns nått där
som d aldrig fanns nått där
så man undrar finns d nått kvar
Alibi:
Trött på att va hemlös
önska jag hade lite mer tur i mitt i liv
nu när jag äntligen lämnat all skit bakom mig
kan inte nån bara ge mig en chans
trött på att frysa trött på härbärgen
ibland undrar jag om jag verkligen bor här i sverige
nu hade jag tur för ett trevligt par lät mig ta ett rum
men när dom drar får jag dra mig ut
rädd för vintern det e då det e svårast att ta beslut
ska ja bara lägga av ett krut gå tillbaks till rånen
eller ska jag tigga
från att ha ett hus till att åka in,
till att komma ut och inte ha nånting
alla har fått sin lott i livets lotteri
så jag får leva efter spelets regler
men det äter mig inifrån jag har fan fått nog
min tro e stark men hoppet försvinner och tror
att allt ont man gjort kommer tillbaks minst lika starkt
men nångång, kommer jag känna lyckan
nångång kommer väl jag få lyckas
nångån kommer jag stå där på toppen
men tills dess försöker jag finna hoppet
Ref:
Jag känner mig svag (svag) halv (halv)
kall som det aldrig fanns nån där
som d aldrig fanns nån där
om man undrar finns d nått kvar
o jag vill ba vända om du e den ända kom
men d känns som d aldrig fanns nått där
som d aldrig fanns nått där
så man undrar finns d nått kvar
Sam-e:
Jag känner mig svag vissa dar när jag vet
att du inte är här som du bruka
jag bär på nått tungt pappa fast e jag där e d lugnt
när ska d sluta 24 bast, kvar på samma plats
klart man har ångest men man e van
man har aldrig haft något val o kunna dra från betongen
d e så ja ser d o jag hoppas jag kan ge mina
barn något bättre men innan d måste jag nog hitta
nån som jag kan få dom me, vart e hon
inge stress va a d e bäst va ja
känner mig trött på o vara rädd
jag känner mig trött på o va bered
jag känner att ja vill ba va för mig själv nu
släck ljuset min familj, jag vill inte gömma nånting
jag vill inte glömma nått efter det är en del av mig
om ni känner att e fel av mig snälla gör så jag mår bättre
rätt eller fel d jag sätt dra mig ner
jag sätter mig ner för o konsentrera mig
men kommer inte på nånting som kan hela mig
snälla säg e d fel av mig
Ref:
Jag känner mig svag (svag) halv (halv)
kall som det aldrig fanns nån där
som d aldrig fanns nån där
om man undrar finns d nått kvar
o jag vill ba vända om du e den ända kom
men d känns som d aldrig fanns nått där
som d aldrig fanns nått där
så man undrar finns d nått kvar
Alibi:
Med all respekt ya baba va hände
va fick dig att sluta att tro va fick dig att skita i allt
vad fick dig att dö inombords
när jag ser dig så gör det så ont
har så länge försökt få dig att vakna
få dig att se att jag finns här bredvid dig
ja vet att du lider dom tider du dränkte din sorg
i spriten men pappa jag ser dig
tyna bort där i dimman o skräcken finns
att du snart ska försvinna nån vecka till
en dag kanske en månad, blir inte längre förvånad
du säger att allt kommer ordna sig
men ja vet att ingenting kan förändras
och hur mycket du än kommer lova mig
så kommer orden ba fortsätta brännas
säg mig när har du ringt mig, fan ja svär
minnena tär på mitt inre
det ända jag känner e saknad
ya hassra, pappa snälla vakna
Ref:
Jag känner mig svag (svag) halv (halv)
kall som det aldrig fanns nån där
som d aldrig fanns nån där
om man undrar finns d nått kvar
ojag vill ba vända om du e den ända kom
men d känns som d aldrig fanns nått där
som d aldrig fanns nått där
så man undrar finns d nått kvar
Medina is a Danish musical group formed in 2008. The group, composed of Alibi and Sam-E, achieved international success with their debut album *Fullblod*, released in 2010. Medina stands out for its dance-pop music characterized by catchy rhythms and lyrics. Among the group's most well-known songs are "The Way I Am", "Love Is a Game" and "Runaway". Medina has collaborated with several international artists, contributing to solidify its status as a successful musical group.
In the realm of rock 'n' roll, there are few names as iconic as Queen, and within the Queen pantheon, Brian May stands out not only as a legendary guitarist but also as an astrophysicist with a profound connection to NASA.
Hip-hop, one of the most influential cultural movements of the 20th and 21st centuries, has recently reached a significant milestone - it's turning 50 years old.
Coachella Festival 2022: here we are. In two days the doors of one of the most anticipated musical events of the year will open, even more so after the last two years in which for very obvious reasons the live music sector has suffered a very important setback.
The 2022 Grammy Awards were the chronicle of an announced triumph: Jon Baptiste collected 11 nominations and won 5 Grammys, defeating all opponents. This was also the year of the very young Olivia Rodrigo, who managed to take home 3 Grammys, including the the best new artist.
Here is finally some good news, the Arcade Fire have finally revealed the title and release date of their new album, 5 years after the last one. For the fan of the group it has been a time that seemed eternal,
Do we want to define "I know you know me" a masterpiece? Yes, without a shadow of a doubt for at least two reasons. The first and most evident are the artists who interpret it: Caroline Spence and Matt Berninger, second for the deep and poetic text.
My favorite group when I was just a teenager were the Fugees, thanks to them a certain curiosity about english language was born in me. I wanted to know and understand the lyrics of their songs, it wasn't enough for me to be carried away exclusively by their beautiful music.
Sweden and the United States are two countries far from each other, thousands of kilometers separate them, the language, culinary and sporting traditions, I don't feel so categorical about the landscapes, not knowing all of America there may be states that have the same reliefs of the country of northern Europe, but on one thing I am sure
It has been talked about for almost 3 years, rumored and it is hoped that sooner or later they will arrive at a collaboration, and now we are satisfied: the Catalan singer Rosalia and the American musician Oneohtrix finally announce the publication of a piece together!